Ceny konkurencji

Prowadzenie sprzedaży nie jest proste. Nie tylko trzeba dbać o jakość produktów. Trzeba szukać takich dostawców, którzy zapewnią atrakcyjne ceny. Niższe ceny oznaczają nie tylko mniejsze wydatki dla sprzedawcy, ale są też w stanie zapewnić mu większe zainteresowanie określonym produktem. Dlatego wielu sprzedawców systematycznie decyduje się na monitorowanie cen konkurencji, by wiedzieć, w jakich strefach muszą się poruszać. Kiedy wiedza oni, jakie ceny ma ich konkurent, łatwiej jest znaleźć dostawcę, który spełni ich oczekiwania.

Monitoring cen pozwala w wielu przypadkach ustalić też to, dlaczego jeden sprzedawać stale odnotowuje zyski, a u innego towary leża na półkach. Jeśli monitorowanie cen konkurencji przekona o tym, że ich ceny są niższe, to sytuacja staje się bardzo jasna. Mało kto zdecyduje się na kupno produktu droższego, jeśli ten sam może kupić dużo taniej. Takie niestety są prawa rynku. Dlatego sprzedawcy stale sprawdzają ceny u konkurencji, bo tylko dzięki temu mogą określać je na takim poziomie, by nie tracić. Oczywiście nie zawsze monitorowanie cen konkurencji przyczynia się do obniżki cen. Jeśli sprzedawać kupił partie produktu drożej, to musi sprzedać go w określonej cenie, bo inaczej straci. Jednak porównanie cen jest dla niego sygnałem do tego, że musi szukać innego dostawcy lub innej hurtowni. Takich, które zapewnią mu niższe ceny. Co przełoży się na to, że i ostateczne ceny w jego sklepie będą niższe. Kontrolowanie cen na rynku jest codziennością w życiu